Monday 12 September 2011

Cikgu! Saya Ada Soalan

Di sebuah kelas, seorang cikgu sedang mengajar matapelajaran geografi. Setelah sejam, beliau selesai menjalankan tugas mulia beliau..


CIKGU : Baiklah! Dah hampir sejam saya membebel kat depan ni. Sapa yang ada soalan boleh angkat tangan.

Bob, salah seorang pelajar dalam kelas tersebut dengan dahi berkerut, angkat tangan bukan tanda protes tetapi ingin bertanyakan soalan.

BOB : Cikgu! Saya ada soalan.

CIKGU : Ye Bob! Teruskan.

BOB : Sebelum saya meneruskan soalan saya, ada baiknya saya selaku Ketua Kelas merangkap wakil rakan-rakan saya mengucapkan terima kasih atas penerangan cikgu tadi.

CIKGU : Sama-sama Bob. Memang tugas saya selaku guru mengajar pelajar saya.

BOB : Tapi saya hairan & ajaib la cikgu. Apesal penerangan cikgu tadi mengandungi perkara-perkara yang melibatkan gunung ganang, Laut China Selatan, gurun Sahara??

CIKGU : Memanglah! Dah memang saya seorang guru geografi dan mengajar matapelajaran geografi. Takkan la saya nak ajar korang Pendidikan Jasmani & Kesihatan pulak.

BOB : Tapi cikgu, masalahnya sekarang dalam jadual kitorang matapelajaran matematik.

CIKGU : ................??


P/S : Jam dier rosak kot?


2 comments:

IMANSHAH said...

cikgu salah tengok jadual..cg matematiknya mana ..

nuRuL haNis said...

hahaha! ini, cikgunya salah masuk kelas ke? =)

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...