Saturday, 16 July 2011

Saya Takut Kena Suntik

     Suatu hari, Kojek mengalami demam panas yg telah berlarutan hampir seminggu. Dah makan panadol 12 papan pun masih tak sembuh-sembuh jugak. Maka, Kojek dgn bijaksananya mengambil keputusan yg drastik utk pergi berjumpa doktor di Klinik Pekan.

KOJEK : Doktor, apa sebenarnya sakit saya? Dah seminggu dah saya demam tak sembuh-sembuh lagi. dah macam-macam ubat saya makan.

DOKTOR : Mengikut hasil pemeriksaan yg telah saya jalankan, didapati En.Kojek mengalami demam Malaria. Oleh yg demikian, saya sebagai doktor akan memberi encik satu suntikan vaksin utk menyembuhkan penyakit ini.

KOJEK : Tapi doktor saya takut kena suntik. Sejak sekolah lg saya x pernah kene suntik. Saya alergik ngan suntik doktor. Tolong lah doktor. Xde cara lain ke??

DOKTOR : Xpe, bukan sakit sgt pun kene suntik. Mcm kene gigit semut api je.

KOJEK : Ermm.. Mcm ni la doktor. Apa kata doktor suntik dalam cawan, pastu saya minum. Boleh tak?

DOKTOR : .....................



P/S : Jangan tambahkan kesakitan anda..

2 comments:

delarocha said...

doktor cakap : awak nak mati atau nak kena suntik?

aboyandnick said...

TAK PAYAH TUNGGU PUKUL 12 la, aboy tak sabar nak hidangkan korang dengan video extreme ni hehe. ok, kita tengok roti creative dan mengerikan ni. Mak Bedah, Kak Nab dan Cik bi jgn pulak loya tekak lepas tengok video ni. nanti makan tengah hari tebayang pulak tangan orang atau hidung orang.. hehe. Selamat menonton.
http://dapurbujang-aboyandnick​.blogspot.com/2011/07/roti-cre​ative-dan-mengerikan.html

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...