Thursday 23 June 2011

Pontianak Rabun Malam

     Maka tersebutlah kisah perihal 3 ekor pontianak. Memasing nak tunjuk siapa yang paling terer. Mereka pun mengadakan sebuah pertandingan tunjuk sapa paling power.

     Pontianak yang paling muda diberi kesempatan untuk memulakan pertandingan. Lalu dia pun terbang secepat kilat, tak sampai 2 minit dah balik. Mukanya penuh dengan lumuran darah, dan menyeramkan. Lalu dengan hidung kembang pipi tersorong-sorong terus dia berkata : "Korang nampak kampung kat seberang bukit itu ?"
Yang dua ekor pontianak tu ngangguk, "Iya, nampak." Satu kampung tu
itu...habiissss aku kerjakan!!!!
"
Angin jugak 2 ekor pontianak tu dengar keangkuhan pontianak muda tu.

     Kini giliran pontianak yg setengah abad tu pulak. Dia pun pergi sekelebat jugak, tak sampai 1 minit dah balik, mukanya juga penuh dengan cucuran darah. "Korang nampak Bandar tu ?", katanya dengan
muka ganas. "Iya, nampak", yang dua ngangguk juga. "Satu bandar
itu juga habiiissssss!!!
", kata pontianak yg setengah abad sambil ketawa seram," ha ha ha hah".
    
     Pontianak yang satunya lagi tambah panas, dia pun nak show off jugak. Dia pun tunjukk skill terbang cam kilat. Amat lah terperanjat nya dua sahabatnya, sebab tak sampai setengah minit dia dah balik, dengan penuh cucuran darah di mukanya. Lalu pontianak yg 2 ekor tu berkata, "Gilaa ahh dia ni tak sempat aku nak duduk dia dah balik, memang dia paling power".

     Sambil mengosok gosok hidung nya pontianak tu pun berkata , "Korang nampak tembok batu tu?" "Nampak ! Nampak!", kata yang 2 ekor tu.
"Err aku tadi tak nampak arr.. Aku rabun malam".


P/S : Terlalu banyak makan semut. Tu la akibatnya...

2 comments:

nik lan nik mat said...

macam cite tipu je...hehe

Yusuf Tayyob said...

SedanGkan Lipas aKu taKot, iNi kan PuLa aKu nak peGi InterView PontianaK~

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...